Jak odżywki zwykle polecane sportowcom mogą poprawić zdrowie każdego człowieka?

W dzisiejszych czasach sportowcy zawodowi i amatorzy mogą sięgać po suplementy diety, które między innymi poprawiają efektywność treningów i powodują przyspieszenie regeneracji organizmu po wysiłku fizycznym. Dzisiaj każdy człowiek może wybrać idealne dla siebie suplement diety. Kreatyna (creatine monohydrate) to przykład suplementu, który zwiększa wytrzymałość mięśniową. W artykule wyjaśniamy, jakie efekty można uzyskać, przyjmując kreatynę. 

  1. Co daje stosowanie kreatyny?
  2. Czy tylko kreatyna? 

Monohydrat kreatyny (creatine monohydrate) i jabłczan kreatyny to najpopularniejsze rodzaje kreatyny, które są wybierane przez kulturystów.  Kreatyna od dawna zbiera bardzo dobre opinie przez osoby, które profesjonalnie lub amatorsko uprawiają sport. Suplementacja kreatyną jest rekomendowana dla ludzi w pełni zdrowych. Dawkowanie kreatyny jest podane na opakowaniu przez producenta. Przekroczenie zalecanych porcji może wywołać skutki uboczne (biegunki, nudności i wymioty). Dla osób początkujących polecany jest cytrynian kreatyny. Przyjmowanie różnych form kreatyny można omówić z trenerem personalnym, z doświadczonymi sportowcami lub z obsługą klienta sklepu, który ma w swojej ofercie produkty takie jak kreatyna (creatine monohydrate). Osoby prowadzące zdrowy styl życia powinny zaopatrzyć się w preparaty multiwitaminowe.

Co daje stosowanie kreatyny?

Kreatyna ma wpływ na zwiększenie siły mięśni. Systematyczne przyjmowanie kreatyny sprawia, że zwiększa się wydolność organizmu, co jest szczególnie ważne w czasie intensywnych treningów. Przy regularnej suplementacji można spodziewać się przyrostu masy mięśniowej. Zażywanie tego typu suplementów diety ma związek z szybką regeneracją organizmu po treningach. Szybszy przyrost masy mięśniowej to cel wielu osób, ale nie zadzieje się to z dnia na dzień. Trzeba przyjmować kreatynę przez dłuższy czas. Ten niezwykle popularny suplement diety ma zastosowanie w wielu dziedzinach sportu. 

Czy tylko kreatyna? 

Bardzo popularnym suplementem diety jest też białko w proszku. W czasie intensywniejszych treningów zwiększa się zapotrzebowanie na białko, dlatego warto sięgnąć po odżywki białkowe. Trenerzy personalni mogą zalecać suplementację białkiem osobom, które chcą schudnąć. Chodzi o to, że białko przyspiesza redukowanie tkanki tłuszczowej i zwiększa przemianę materii.  Białko ma ogromny związek z budowaniem i utrzymaniem masy mięśniowej. Wybór białka powinien zależeć od prowadzonego trybu życia i celu, jaki ma być osiągnięty w trakcie uprawiania sportu. 

 

Artykuł sponsorowany

Rekomendowane artykuły

0 komentarzy

  1. ja kiedyś stosowałem zawsze kreatynę jak trenowałem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *