Dlaczego warto stosować probiotyki w codziennej diecie?

Probiotyki to specjalne produkty, które zawierają w sobie żywe kultury bakterii bardzo przyjazne dla naszych jelit. Na kondycję naszych jelit wpływa wiele czynników, między innymi antybiotykoterapia oraz długotrwałe przyjmowanie innych leków, choroby przewlekłe jelit, takie jak zespół jelita drażliwego, stres, niewłaściwa dieta. Dlatego warto wspomóc naszej jelita w codziennej pracy stosując odpowiednie probiotyki. Jak dobrać probiotyk i czy mogą go stosować nawet osoby zdrowe?

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • jak dobrać probiotyk na jelita
  • kiedy warto stosować probiotyki na jelita dla ich lepszej pracy

Probiotyki na jelita to doskonałe uzupełnienie codziennej diety. Wiadomo o tym, że na pracę jelit wpływa nasz stan zdrowia – ilość przyjmowanych leków, ewentualna antybiotykoterapia, stres, a także codzienna dieta. Im lepiej się odżywiamy tym lepiej nasze jelita pracują. Jednak w przypadku osób cierpiących na choroby jelit może okazać się, że probiotykoterapia jest wręcz niezbędna by poprawić nasze samopoczucie oraz kondycję naszego organizmu.

Probiotyk na jelita – jaki probiotyk wybrać i kiedy warto go stosować? Jak bakterie kwasu mlekowego wpływają na zdrowie komórek nabłonka jelit?

Probiotyk na jelita może nam pomóc w codziennym funkcjonowaniu jelit. Jeśli nieodpowiednio się odżywiamy bądź cierpimy na choroby przewlekłe lub jesteśmy osobami, które przeszły poważną chorobę i stosowano u nas antybiotyki, czy inne leki, które spowodowały uszkodzenie komórek nabłonka jelit, probiotyk jest dla nas doskonałym rozwiązaniem. Stanowi dobre uzupełnienie codziennej diety i co ważne, pomaga odbudować się  naszej mikrobiocie jelitowej tak, by poprawiła się odporność naszego organizmu.

Nie od dziś bowiem wiadomo, że stan naszych jelit przekłada się na ogólną odporność organizmu oraz nasze codzienne samopoczucie, nie tylko fizyczne, ale także psychiczne. Dlatego warto odpowiednio dbać o naszej jelita i w razie potrzeby suplementować odpowiedni probiotyk. Dobrze jest wybrać probiotyk o bogatym składzie, który będzie uzupełniał wszechstronnie naszą mikrobiotę jelitową. Jeśli nie wiemy jaki probiotyk wybrać, warto skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, który pomoże nam w doborze odpowiedniego probiotyku. Pamiętajmy, że warto wybierać probiotyki o dobrym składzie między innymi takie, które przeszły badania kliniczne. Powinny mieć 3 członową nazwę opisującą rodzaj, gatunek oraz szczep. Ta informacja pozwala na zidentyfikowanie jakie ma właściwości i w jakim celu możemy go stosować. .

Podstawowym składnikiem probiotyków są bakterie kwasu mlekowego, to mikroorganizmy występujące naturalnie w przewodzie pokarmowym człowieka. Dzięki produkcji witamin z grupy B (B3, B5, B12, biotyna, kwas foliowy), witaminy C oraz witaminy K mają one wiele korzyści dla zdrowia komórek nabłonka jelit:

  • uszczelniają ściany jelit,
  • zwiększają odporność na infekcje,
  • regulują gospodarkę hormonalną,
  • zapobiegają rozwojowi bakterii gnilnych w jelitach,
  • poprawiają trawienie i wchłanianie składników odżywczych.

Właściwe probiotyki na jelita, a zespół jelita drażliwego (IBS) oraz inne choroby

Stosowanie probiotyków profilaktycznie może odbywać się bez konsultacji z lekarzem specjalistą. Jeśli jednak cierpimy na choroby przewlekłe przewodu pokarmowego, w tym na choroby jelit warto, by odpowiedni probiotyk przepisał nam lekarz. Nie zapominajmy też, że stosowanie probiotyku to nie wszystko przy chorobach jelit, np. zespole jelita drażliwego. W tym wypadku wchodzi w grę także farmakoterapia oraz odpowiednia dieta dopasowana indywidualnie do potrzeb konkretnego pacjenta. Nie ma miejsca na własne eksperymenty. Warto wszystko skonsultować z lekarzem. Pamiętajmy jednak, że bakterie probiotyczne mają wpływ na pracę naszych jelit i warto je suplementować kiedy nasz organizm tego potrzebuje, natomiast w przypadku osób chorych powinno się to odbywać ze szczególnym uwzględnieniem konsultacji lekarskiej.

Kupując suplementy diety lub leki pamiętajmy również, że inne są probiotyki dla dorosłych, a inne probiotyki dla dzieci.

 

 

Artykuł sponsorowany




Rekomendowane artykuły

0 komentarzy

  1. fajny poradnik, przydatny napewno

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *